poniedziałek, 13 maja 2013

Ujędrnianie ciała

Równolegle z odpowiednią dietą i ćwiczeniami, warto zadbać o dodatkowe ujędrnianie skóry. U kobiet, które jak ja, są już mamami, kwestia braku jędrności jest normalna, nieliczne tylko mamy mogą się pochwalić całkowicie jędrnym brzuchem (chociaż ja jeszcze nie spotkałam takiej, u której ciąża nie zostawiłaby żadnego śladu. Nawet, jeśli figura szybko wróciła do normalności, skóra potrzebuje na dostosowanie się do nowych warunków nieco więcej czasu). Przy odchudzaniu, dodatkowe dbanie o skórę jest również niezmiernie ważne - przy gwałtownym spadku wagi mogą nawet pojawić się rozstępy. Jeśli odpowiednio wcześniej nie zadbamy o naszą skórę, po kilku miesiącach może się okazać, że mięśnie są silne, tłuszczyk zredukowany a skóra... wisi.
Jak więc ujędrnić swoje ciało, nie korzystając z drogich zabiegów?


Wybierz odpowiedni krem
Kremów, balsamów i żeli ujędrniających jest na rynku cała gama. Warto wcześniej zapoznać się z recenzjami, składem czy opiniami kobiet, które już dany produkt używały. Świetna jest również zwykła oliwka, np. babydream z Rossmanna. Tej obecnie osobiście używam :).
Pamiętaj - podstawą jest regularność! Nawet najdroższy krem na wiele się nie zda, jeśli będziesz używać go raz w tygodniu. Smarowanie ciała raz dziennie to minimum, idealnie byłoby robić to rano i wieczorem.

Masuj!
Wcieranie kremu nie powinno kończyć się z momentem nałożenia go na wybrane partie. Całość powinnaś zakończyć masażem, aby ułatwić składnikom wnikanie w skórę i poprawienie jej ukrwienia. Szczp, poklepuj, ugniataj - wszystko to wyjdzie Ci na dobre :).
Do masażu poza własnymi dłońmi można użyć też specjalnego masażera, szczotki czy szorstkiej gąbki. Ostatnio zaczęłam używać właśnie takiego ręcznego masażera z dwiema wymiennymi końcówkami (jestem pewna, że w zestawie była też trzecia, ale musiała się gdzieś zagubić) oraz funkcją wibracji. Po każdym smarowaniu oliwką, używam go aby pobudzić skórę do działania. Na efekty jeszcze za wcześnie, ale polecam każdemu. :)

źrodło: mporady.pl
Stosuj naprzemienny prysznic
To sposób, którego długo używałam, kiedy byłam jeszcze młodsza i bardzo mi służył. Pod koniec mycia zafunduj swojej skórze prysznic - na przemian ciepły i chłodny. Każda faza powinna trwać ok. pół minuty. Całość zakończ prysznicem chłodnym. Już po jednym razie widać różnicę, jeśli wprowadzicie taki prysznic na stałe do swojej pielęgnacji, efekt będzie z pewnością powalający. :)

Dodatkowo - peeling!
Raz czy dwa w tygodniu warto zdecydować się na peeling całego ciała. Tu podobnie - na rynku jest cała masa produktów do tego przeznaczonych, o przeróżnym zapachu, konsystencji i składzie. Możesz również peeling wykonać samodzielnie: wystarczy zwykły cukier i oliwka do ciała. Po dokładnym oczyszczeniu ciała z martwego naskórka, skóra będzie lepiej przyjmować kremy.

źródło: przystanekuroda.pl

A może chińska bańka?
Masaż wykonywany z jej pomocą jest polecany szczególnie na cellulit. Nie musisz udawać się w tym celu do gabinetu kosmetycznego, bańki za niewielką cenę możesz zakupić na allegro (ja swoją pożyczyłam od mamy <3) z pomocą internetu nauczyć się go wykonywać i po regularnym stosowaniu cieszyć się znaczną różnicą. Odpowiednio wykonany masaż nie należy do najprzyjemniejszych (cóż, po prostu boli. Nie będę czarować), ale jest naprawdę efektowny i wart wytrzymania. Z resztą, przy bólu porodu to naprawdę nic :D.
Takiego masażu nie powinno się stosować na sucho - najlepiej zrobić go po prysznicu, peelingu, w skórę wmasować wybrany krem lub oliwkę a następnie zassać bańkę. Masaż wykonujemy zawsze w kierunku serca. Ruchy mogą być proste, okrężne, możemy trząść, robić ósemki i spirale.
Zabiegi powinno się powtarzać co 2-3 dni (lepiej nie robić tego codziennie!). Po wykonaniu 10 masaży należy zrobić sobie przerwę, po czym serię można powtórzyć.

źródło: studiouroda.pl
Najlepsze efekty da połączenie kilku sposobów i sumienne ich wykonywanie. Oczywiście, nie oszukujmy się - żaden z tych zabiegów nie pomoże, jeśli będziesz niezdrowo się odżywiać i zrezygnujesz z ruchu. Jeśli jednak do odpowiedniej diety i ruchu dołożysz regularne dbanie o skórę, efekt "wow" masz gwarantowany.

Macie jeszcze jakieś sposoby na ujędrnienie skóry, które mogłybyście mi polecić? :)

10 komentarzy:

  1. Ja używam masażera, kremu chłodzącego i... 2 razy dziennie ćwiczę po 50 przysiadów. Mój tyłek przeszedł metamorfozę!
    Dodam tylko, że niestety kuracja musi być codziennością, bo gdy 2 dni sobie odpuszczę pośladki znów wyglądają jak u 150 kilowej babki :/

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety ale nie mogę używać masażerów ani baniek bo mam takie słabe naczynka że zaraz wyskakują mi pajączki ale smaruję smaruję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najwięcej siedzi w naszej głowie. To nie nasze nogi nie mogą biegać, skakać jeździć na rowerze to wszystko siedzi w naszej głowie a jeśli sobie zakodujemy że możemy to tak będzie nawet jeśli będzie brakowało nam tchu.

    No jak nie cellulit to pajączki ale nie sa moim kompleksem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, muszę się koniecznie wziąć za takie regularne masaże. Z naprzemiennym prysznicem próbowałam, ale nie potrafię przywyknąć do zimnej wody ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujące :)Bardzo fajnego masz bloga, przydatne rzeczy :) Pozdrawiam i w wolnej chwili Zapraszam do nas ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. chińska bańka mi się marzy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super porady niedługo mi sie przydadza ;)
    http://monia8712.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam bańki chińskie - są naprawdę skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo przydatna notka. Własnie jestem na etapie szukania sposobów na ujędrnienie mojego ciała. Twoje propozycje jak najbardziej mi pomogą!

    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna notka:) ja uwielbiam peelingi :)

    OdpowiedzUsuń